16 octombrie 2009

Momente in care imi vine sa plang

Iarasi ploua..a venit toamna...e prima toamna cu blogul..si nu am inspiratie...se pare ca vara si soarele ma binedispun si ma determina la scrieri marete si interminabile..Momentan ploua..ploua..ploua..ploua..ploua..si cerul asta e tare intunecat si trist..si mi-am mai pus si niste muzica folkista ca sa fie in ton cu vremea..
Cunoscutii stiu ca sunt o mare plangacioasa..si plang din cele mai ciudate si diferite motive..sunt sensibiloasa ce pot sa zic..
Pe parcursul vietii mi-a venit sa plang de multe ori si ma marcheaza si acum momentele in care anumite peisaje sau lucruri imi strang stomacul si imi usca sufletul..
Uite ieri de exemplu am intrat intr-un magazin care are atasat o carciuma..si mi s-a parut teribil de deplorabil sa vad o haita de masculi care vin si isi iau coniac no name...cu sutica..vandut din sticle de plastic..se imbata si apoi merg acasa..in singuratatea lor sau in singuratatea lor..mi se pare deplorabil..mi se pare un stadiu al conditiei umane teribil de josnic..
Intr-o alta zi..in fagaras..am mers pana la chiosc sa imi iau tigari..si un nenea care tocmai luase salariul..(Avea o hartie de un milion in mana si o stralucire fericita in ochi)..vroia sa cumpere de mancare..a cerut mai intai parizer, dar apoi a refuzat pentru ca era prea scump..s-a oprit pana la urma la o ruda de salam care costa 6 lei..si cand a intins banii sa plateasca s-a uitat in jur si a mai cerut si niste ciocolatele pana la 9 lei..Nu pot sa descriu satisfactia pe care o avea, cand probabil se gandea la bucuria copiilor cand vor primi ciocolatelele..Moment in care eu dadeam 6 lei si ceva pe un rahat de pachet de tigari..
Tot acum vreo doi ani, eram tot in fagaras..inainte de mos nicolae si in magazin intrasera o mama ( tare saracacios imbracata) cu fetita. Fetita era oricum mai ingrijita si mai bine imbracata decat mama, insa fiind un magazin de jucarii ii sclipeau ochii cand se uita la toate papusile si toate porcarioarele de acolo..Intr-un final i-a cumparat un caiet, niste creioane colorate..si totul facea 6 lei..( in tot acest timp ma uitam la niste jucarii mici..ieftine..niste muppetzi tare uratei si am vazut ca si aia mica se uita inspre mine)..Ei bine..au plecat si in 5 min s-au intors si a intrebat mama ei cat costa..4 lei..ultimii bani pe care ii mai avea femeia si i-a cumparat fetitei acea oribilitate de mini-muppet..Din nou..mi s-a oprit sufletul cand am vazut cata fericire poate sa aduca o asemenea jucarie unui copil trist si sarac..atunci chiar am plans..In acest timp un alt copil se tavalea pe jos de plans ca nu vroia muma-sa sa ii cumpere un tir care costa vreun milion si ceva..
Cu vremea asta de afara imi aduc aminte si de pauzele muncitorilor care renovau caminul de vis-a-vis..un frig afara de imi inghetau creierii cand ieseam la cate o tigara..si in pauzele lor..dormeau pe jos..pe scanduri..intre moloz si gunoaie si jeg..
Am mai plans cand am primit primul salariu consistent in italia...si cand mi-am cumparat laptopul..(primul meu calculatorul..si mai era si portabil..pfuai cat de mandra si fericita am fost atunci..)
Mi-a venit sa plang atunci cand, tot in italia, am fost tratata cu scarba si indiferenta de una care m-a facut hoatza..si pe care o urasc fix din acel moment..
Si tot timpul plangeam cand eram mica..(dar tot asa cand eram mica mica) si venea tata acasa cu degetele belite..de la masinariile vietii..o data a venit cu fruntea praf..pentru ca ii cazuse nust ce fier fix in freza..si atunci plangeam ptr ca mi se pareau sacrificii imense..facute doar ptr noi..ptr copii..
Si din cand in cand..mai vad cate un batran care isi cumpara mai nimic din magazin ptr ca nu are bani..mai plang cand o bunica imi povesteste ca locuieste cu nepotul intr-un sopru parasit...prin chitila si nepotul ei invata la lumina lumanarii..dar in ziua aceea ii cumparase un corn si sigur se va bucura..
Mi se pare dureros cand eu arunc 1 milion in supermarket si cand merg acasa si fac acelasi lucru mama se uita la mine in x si nu ii vine a crede..ptr ca la noi asa ceva se face doar de sarbatori..
Si atunci..unde e fericirea in lumea asta? Cand noi fugim dupa bani si avem pretentii si vrem haine si bauturi alese si tigari si cate si mai cate..si alti oameni nu au nici jumatate din ce avem noi..si pentru ei fericirea e poate mai mare si mai palpabila..pe noi nu ne mai multumeste nimic..visam la hawai si bora bora..si altii nu au iesit nici macar din satul in care stau..
Si atunci imi vine sa plang..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu