24 noiembrie 2009

Doamne..aoleu..vai..of of..

Cred ca inainte de anii 90, romanii purtau sau erau obligati sa isi puna mashti fericite pe fata si sa il iubeasca pe nea Nicu. ( eu nu am de unde sa stiu dar asa presupun). Nu aveau voie sa vorbeasca prea multe, stateau la cozi pentru paine, banane nu se gaseau pe piata si tot asa.
Ei bine dupa 90 a venit o mare furtuna in creierul fiecarui roman. Si in disperare de cauza si-au dat frau vorbirii si au vorbit si au tot vorbit si vorbesc si acum. Dupa ani si ani de tacere s-au trezit cu totii vorbind. Si din punctul meu de vedere, au inceput nu sa vorbeasca, ci sa se planga. Si de atunci si pana acum se arunca in noi cu noroi din toate partile, aruncam noi in noi cu noroi si totul pentru ca nu stim decat sa ne plangem. Dam vina pe autoritati si politicieni. E ca si cum vrem democratie, dar pana la urma tot cei de la conducere ar trebui sa ia decizii pentru noi si sa ne construiasca vietile.
Vrei sa nu mai fie jeg?? Pai si unde e vina lui Basescu cand tu arunci mucul de tigara pe jos si privesti cu drag copiii care se joaca fotbal cu sticle de plastic.
Vrei sa nu mai fie poluare? Pai si cu ce te ajuta Geoana? Lasa-ti masina acasa si mergi cu autobuzul si daca vrei sa fii si mai destept stinge televizorul ala inainte sa adormi si becul de pe hol.
Of Doamne..of of..aoleu..aoleu..vai vai vai vai. Stop. Punct. Semn de exclamatie. Mai mult de atat nu stim.
Nu iti place viata din Romanica si crezi ca dincolo e roz si ploua cu bani si acolo e paradis? Foarte bine! Ia-te si du-te daca tot e roz. Aaaaa...esti comod si lenes si iti place doar sa te plangi ? Pai asta e altceva! E problema ta nu e problema tarii , asa ca nu mai exagera.
M-am saturat sa ma tot plang si m-am saturat sa ii aud pe altii ca se plang. E un ciclu infinit in care cineva trebuie aratat cu degetul. Tot se intampla in jurul tau. Vezi tot si nu faci nimic si atunci de ce te plangi? Oamenii, oamenii, oamenii fac jeg si fura si tiganii dau in cap si ce stiu eu ce. Pai om esti si tu si atunci in toti oamenii, oamenii ,oamenii care fac jeg si cate si mai cate esti si tu asa ca sshhttt..ciocu mic!
Partea interesanta e ca niciodata nu am auzit oameni cu adevarat saraci sa se planga. Nu. Niciodata nu se plang cei care au prea putin. Tot timpul se plang cei care sunt prea comozi ca sa faca mai mult. Atunci cand lenea pune stapanire pe tine e mai usor sa dai vina pe PSD, PNL, PD, decat sa recunosti ca esti tampit si esti inconjurat de tampiti.
Si acum cateva intrebari ca de final de tastatura incinsa si nervi intinsi la maxim:
Cate maini ai? Si cate picioare? Ai ce manca? Ai unde dormi? La tine in casa e cald? Ai probleme grave, grave de sanatate? Familia ta are ce manca si are unde dormi? Ai macar o pereche de cizme si o haina groasa de iarna? Si daca pe langa astea imi spui ca mai si iubesti pe cineva sau ca ai multi prieteni atunci e si mai grav. Unde e dom'le tot necazu' cand tie iti e bine?? Iti e binesi ai vrea sa ai mai mult, dar nu vrei tu sa iesi din lumea ta. Foarte bine pentru tine, dar ce vina are tara si ce vina au tiganii, cu care tu probabil nu ai avut niciodata vreo divergenta, dar te-ai uitat la ProTv si ai vazut acolo.
Sunt satula de vorbarie multa si leneveala. Ai dreptul sa te plangi cand ai ajuns la capatul puterilor si ai incercat tot ce se putea si abia apoi ai dreptul sa etichetezi oameni si rase si sa acuzi tara.
Oricum, cred ca Madonna nu va uita Romanica. Cine poate uita ca un intreg public te-a huiduit in timp ce tu incercai sa sustii dreptul altei rase si sa promovezi egalitate?

Un comentariu:

  1. Spre marele meu noroc (şi da, chiar îl pot numi noroc), de câte ori mi s-a întâmplat să-mi vină să mă dau cu capul de toţi pereţii şi să arunc vina în stânga şi-n dreapta, cineva (nu ştiu cine) "m-a pleznit" de nu m-am văzut. Mi-a arătat că am oricum mai mult decât au mulţi. Şi că n-am de ce mă plânge. Tuturor ni se arată, doar că puţini vedem.

    RăspundețiȘtergere